23948sdkhjf

Femerns produktionshaller har lagt grundstenene til ny afdeling hos Give Steel  

Arbejdet med byggeriet af hallerne til tunnelelementfabrik i Rødby, hvor betonelementerne til Femern-Bælt forbindelsen skal produceres, skrider hastigt frem. 

De første 3.000 ton af de cirka 9.000 ton stålkonstruktion, der indgår i projektet er enten i produktion eller færdigproduceret. 1175 tons er færdigmonteret og montage af tag og facade er nu påbegyndt, skriver Give Steel, som leverer den mange ton stålspær, søjler og bjælker, i en pressemeddelelse.  

De næsten 30 meter høje sandwichpanelfacader tager form på den første bygning, og udgør en flot lukning omkring de lige så imponerende stålkonstruktioner. Taget dækker et areal svarende til cirka 12 fodboldbaner. Sandwichpanelelementer inklusive skotrendeopbygninger udgør den primære del af lukningen. Der skal samlet set lukkes cirka 60.000 kvm facader med sandwichpaneler, vinduer, porte og døre, samt lukkes cirka 80.000 kvm tagkonstruktion med sandwichpaneler, lyspaneler og røgopluk. 

Samtidig med tag- og facadearbejdet køres der hver uge omkring 100 ton danskproducerede stålkonstruktioner fra Give Steel i Brande til Rødby. 

Har etableret ny afdeling 

Facade- og tagarbejderne på produktionshallerne til Femern-forbindelsens tunnelelementproduktion har lagt grundstenen til et nyt forretningsområde hos Give Steel. Virksomheden har i kølvandet af Femern projektet etableret egen facadeafdeling til projektering og udførelse af tag- og facadekonstruktioner. 

Efter kontraktunderskrivelsen på totalentreprisen har selskabet ansat knap 100 medarbejdere, herunder flere lærlinge fra Lolland Kommune. Give Steel tæller i dag 500 medarbejdere og har det seneste år øget antallet af CSR relaterede ansættelser fra 60 til 82. 

Det er Joint Venture-selskabet Femern Link Contractors (FLC), der står for design og byggeri af sænketunnelen til Femern Bælt-tunnelen, der har lagt ordren på de danskproducerede stålkonstruktioner hos Give Steel. 

Tunnelelementfabrikken forventes at igangsætte produktionen af det første element til Femern Bælt-tunnelen i slutningen af 2022, og det sidste element forventes færdigt i slutningen af 2026. 

Femern Bælt-forbindelsens 18 kilometer lange tunnel står færdig i 2029.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111