23948sdkhjf

VVS-producent satser på Danmark

Stærk nordisk vækst på 18,5 % i første halvår af 2012 ansporer Geberit Gruppen til at satse på et nyt forbrugersegment på det danske marked for sanitetsprodukter.
Geberit Gruppen har netop offentliggjort sit halvårsregnskab for 2012. Det viser en samlet vækst for koncernen på 6,5 procent, mens salget i de nordiske lande er steget med 18,5 procent. Dermed er det nordiske marked det mest voksende af koncernens markeder.

- Vi har i hele den nordiske region valgt at investere i organisk vækst gennem ansættelse af flere kolleger og en mere intensiv indsats i form af træning, uddannelse og markedsføring rettet mod hovedaktørerne i branchen. Desuden er vi begunstiget af koncernens markante satsning på innovation på både produkt- og teknologisiden. Vi ser heldigvis fortsat et stort potentiale for vores produkter og teknologier i VVS-branchen og udviklingen de senere år bekræfter os i dette, siger administrerende direktør for Geberit Nordic, Lars Risager.

Fortsat vækst på nyt område
For at holde fast i den positive udvikling vil Geberit nu have fat i en ny kundegruppe med lancereingen af et ”duschtoilet”.

Salget af duschtoiletter i Danmark udgør en ganske lille procentdel af det samlede antal solgte toiletter på markedet. Derfor ser Geberit et stort vækstpotentiale i salget af deres nyudviklede duschtoilet:

- Danskerne går meget op i hygiejne og sætter pris på design og enkle løsninger. Det er et godt udgangspunkt for vores produkt Geberit AquaClean. Desuden viser vores nye hygiejneunder-søgelse, at 26 procent af de adspurgte danskere kunne forestille sig at købe et duschtoilet, siger Lars Risager.

Fakta om hygiejneundersøgelsen:
• GfK Group har for Geberit gruppen foretaget en international undersøgelse af de kulturelle forskelle på europæernes toiletvaner og holdning til dusch toiletter.
• Undersøgelsen er foretaget i elleve lande over en fireårig periode fra 2008 til 2012.
• Resultaterne fra hvert land bygger på svar fra minimum 1000 respondenter (Kønsfordeling: 50 /50) i alderen 35-55 år.
• Den danske undersøgelse er foretaget i 2012 blandt 1.002 respondenter.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08