23948sdkhjf

Building Green fortsætter succesen

Der var fremgang på alle parametre for tredje udgave af byggerimessen, som netop er afsluttet. ”Nu er vi blevet en rigtig messe”, lyder det fra begejstret arrangør.
130 udstillere, over 4.000 besøgende og flere end 60 indlægsholdere fyldte Forum København, da fagmessen Building Green onsdag og torsdag satte fokus på løsninger og produkter til bæredygtige og energieffektive bygninger.

Det er tredje gang, at messen afholdes, og bestemt ikke den sidste, forsikrer Mette Grydehøj Post fra IBC Euroforum, som står bag Building Green. Hun glæder sig over, at det igen i år er lykkedes at styrke messens position som mødested for arkitekter, konstruktører, ingeniører og professionelle bygherrer.

- Vi er sindssygt glade, fordi Building Green nu har nået det niveau, som vi håbede på, da vi startede i 2010. Dengang var det svært at overbevise branchen om at støtte op. Nu hører vi fra alle steder, at det er stedet at mødes. Vi er ved at være en rigtig messe, siger Mette Grydehøj til Building Supply.

Hun mener, at en stor del af succesen skal tilskrives IBC’s fokus på det faglige indhold. Et stort antal interessante oplægsholdere, i år fordelt på tre parallelle konference- og seminarspor, er med til at positionere Building Green som et mødested for udveksling af viden om bæredygtigt byggeri. Onsdag var markante personligheder som Jens Sommer fra MT Højgaard, Kasper Guldager, 3XN, og Søren Larsen fra Grontmij på scenen. Torsdagens program talte blandt andre miljøminister Ida Auken og partner David Zahle fra BIG.

Building Green i tal
• Årets messe blev besøgt af 4.168. Det er godt og vel 800 flere end sidste år.

• Antallet af udstillere var 130 mod 100 i 2012.

• Building Green 2014 afholdes 29.-30. oktober 2014.
Udstillere: Det er her vi møder rådgiverne
Antallet af udstillere var igen udvidet betydeligt, og de besøgende kunne i år gå på opdagelse blandt 130 stande med virksomheder, der på hver sin måde bidrager til en mere grøn byggebranche. Blandt udstillerne var Cradle-2-Cradle certificerede Mosa Tiles fra Holland, som i Danmark repræsenteres af Aarhus-virksomheden Woodstone.

- Vi arbejder på projektmarkedet, og efter min mening er det her den bedste platform i Danmark, hvis man vil i dialog med rådgiverne. Messen er blevet endnu mere grøn i år, og det er helt klart med til at tiltrække de professionelle rådgivere. Vi forventer helt sikkert at være her igen næste år, siger direktør Thomas Bak, der er en blandt mange tilfredse udstillere. Det samme er vinduesproducenten Idealcombi, der havde sit nye indadgående Futura+i-vindue med på messen:

- Vi har virkelig haft gang i butikken, og der har været meget stor interesse for vores seneste lanceringer inden for energirigtige vinduer og døre. Vi har haft besøg af gode, kendte kunder og mange rådgivere, vi ikke kendte i forvejen, så der er skabt rigtig mange nye kontakter, siger salgschef Bo Larsen.

Aldrig en messe med 20.000 besøgende
IBC Euroforum er allerede i gang med planlægningen af næste års messe, der afholdes i uge 44, sideløbende med at FN's klimapanel fremlægger sin næste store klimarapport i netop København. Og Mette Grydehøj fastslår, at messen fortsætter i samme spor som hidtil.

- Vi skal prøve at udvikle vores rolle som et mødested, hvor man kan udveksle viden om grønt byggeri. Vi skal blive endnu bedre til det, vi gør, og vokse med det. Vi håber, at det lykkes at fylde balkonen helt til næste år, men ellers er det ikke planen, at Building Green skal være meget større. Vi har et snævert fokus, fordi vi udelukkende satser på at tiltrække beslutningstagerne og dem der arbejder med det grønne byggeri. Derfor vil vi heller aldrig blive en messe, hvor der kommer 20.000 besøgende, forklarer hun.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109