23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

I fuld sving på Odins Bro

Teknikerne arbejder på højtryk med at forberede drejebroen, der skal være Odenses nye vartegn, Odins Bro.

Stålet til Odins Bro er lavet i Kina, men el og hydraulik-arbejde udføres i Danmark. Så inden det, der bliver Nordeuropas største drejebro, kan gøre som det er målet, nemlig dreje, skal der udføres et stort arbejde af elektrikere, teknikere og andre håndværkere.

Læs mere: Fra Shanghai til Odense

.

- Vi er i gang med at montere alt hvad der er af el-kabler og hydraulikslanger, sådan så vi på et senere tidspunkt kan dreje med broen, siger Stig Langsager, projektleder i Odense Kommune, til TV2 Fyn.

Mens teknikere og elektrikere arbejder inde i broen, er håndværkere i gang oven på broen med at lægge asfalt og slibe stålet.

Kanalforbindelsen på plads midt i 2014

De to brofag på hver 2.000 ton blev i starten af oktober sejlet det sidste stykke fra Odense Havneterminal ind i Odense Kanal.

Læs mere: Odins Bro er nået i land

.

Broen skal være med til at lede al gennemgående trafik uden om Odenses bymidte for på den måde at skabe bedre plads for byens bilister. Odins Bro bygges som en 4-sporet vej, og det forventes, at over 30.000 biler dagligt kommer til at krydse den 350 meter lange bro, når hele kanaforbindelsen står færdig medio 2014.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.191|instance-web03