Stålet til Odins Bro er lavet i Kina, men el og hydraulik-arbejde udføres i Danmark. Så inden det, der bliver Nordeuropas største drejebro, kan gøre som det er målet, nemlig dreje, skal der udføres et stort arbejde af elektrikere, teknikere og andre håndværkere.
Læs mere:.
- Vi er i gang med at montere alt hvad der er af el-kabler og hydraulikslanger, sådan så vi på et senere tidspunkt kan dreje med broen, siger Stig Langsager, projektleder i Odense Kommune, til TV2 Fyn.
Mens teknikere og elektrikere arbejder inde i broen, er håndværkere i gang oven på broen med at lægge asfalt og slibe stålet.
De to brofag på hver 2.000 ton blev i starten af oktober sejlet det sidste stykke fra Odense Havneterminal ind i Odense Kanal.
Læs mere:.
Broen skal være med til at lede al gennemgående trafik uden om Odenses bymidte for på den måde at skabe bedre plads for byens bilister. Odins Bro bygges som en 4-sporet vej, og det forventes, at over 30.000 biler dagligt kommer til at krydse den 350 meter lange bro, når hele kanaforbindelsen står færdig medio 2014.
                