Derfor går hun kunderne på klingen

Karoline Engelund Hansen ved telefonen. Hun ringer til kunder hver dag for at høre om deres oplevelser med Øland - helst de dårlige. (PR-foto)
- Formålet er at høre fra hestens egen mund, hvor skoen trykker, så vi kan handle på det og gøre det bedre fremadrettet. Vi tror på, at kunderne bedre end dyre konsulenter kan fortælle os, hvor vi har hullerne i osten, og Karoline har en exceptionel evne til at få kunderne til at fortælle, siger adm. direktør i Øland, Carsten Madsen og fortæller, at det var med nogen usikkerhed, virksomheden søsatte det nye initiativ.
- I ventilationsbranche er man ikke vant til at blive ringet uopfordret op på den måde. Vi anede ikke, om kunderne ville afse tid til det, men det er blevet fantastisk godt taget imod, siger han. Jeg tror, kunderne kan mærke, at vi tager samtalerne meget seriøst. Det er ikke bare en grille, vi har fået, og vi følger al feedback til dørs. Hele ideen er, at vi skal lære af vores fejl, så vi konstant bliver dygtigere til at levere gode kundeoplevelser, siger Carsten Madsen.
Meningsfuld dielog
Karoline Engelund Hansens stillingsbetegnelse er intern salgssupporter. Hun startede i Ølands kundeservice i 2016 og har før det været ansat i indkøb og salg inden for fiber, elektronik og reservedelssalg.
- Jeg kendte intet til ventilation, da jeg startede hos Øland, men jeg er vant til arbejde i en mandeverden og er hurtigt blevet fortrolig med ventilationsbranchen. Det er en klar fordel at vide, hvordan vores løsninger spiller ind i montørernes og projektledernes hverdag, når jeg ringer op.
Det skaber respekt og betyder, at vi kan have en meningsfuld dialog, som giver værdi for både kunderne og Øland, siger Karoline Engelund Hansen.